Hoe we precies te werk gaan hangt natuurlijk af van het soort video dat we gaan maken. Een voorbeeld: bij een aftermovie ben je vaak (deels) afhankelijk van wat er op de vloer gebeurt en zul je moeten improviseren met je shotkeuze. Terwijl je voor een bedrijfsfilm eerst een script moet schrijven. En dat script kun je al naargelang de boodschap en het doel van de video weer tot in het fijnste detail uitwerken. Er is dus méér nodig bij een bedrijfsfilm ten opzichte van een aftermovie.

Voor elke video zijn een aantal elementen in ieder geval belangrijk:

Wat is je boodschap? Wat wil je de kijker meegeven en wat wil je dat de kijker zich herinnert nadat ze de video hebben gezien?

Voor wie maak je de video eigenlijk? Wie gaat de video bekijken en hoe kun je ervoor zorgen dat de video die specifieke persoon aanspreekt.

Het gevoel dat iemand krijgt bij een video is erg belangrijk! Sfeer wordt bepaald door een aantal factoren die vaak complementair zijn aan elkaar. Je kunt denken aan: het gebruik van muziek (of niet), de pacing van de edit, of er mensen aan het woord zijn of niet, etc.

Hebben we het over een korte video waarin we mensen een indruk willen geven? Of mag de video best wat langer duren en een uitgebreider verhaal beslaan? Uiteindelijk gaat het erom dat je de kijker weet te boeien en de aandacht van de kijker weet vast te houden, ongeacht de lengte van de video. Maar we hebben absoluut te kijken naar de voor- en nadelen in beide gevallen, zodat we een gedegen afweging kunnen maken. Hier kunnen we het natuurlijk uitgebreid over hebben.

Voordat we iets op beeld gaan zetten, bespreek ik graag samen de bovenstaande punten. Met als gezamenlijk doel natuurlijk: de bést mogelijke video voor het doel dat jij voor ogen hebt. En dat doen we samen.

Zo zullen we bijvoorbeeld samen reflecteren op ruwe montages en kijken waar verbeterpunten liggen, nog vóórdat ik begin aan zaken als audionabewerking en kleurcorrecties. Misschien past de muziek er toch minder goed bij dan we in gedachten hadden, of wil je in het verhaal toch een paar zinnen omdraaien. En dat is dan helemaal ok!

Eerlijk is eerlijk, het is tegenwoordig niet heel moeilijk meer om een video te maken. Prima kwaliteit camera’s worden steeds betaalbaarder en montagesoftware vind je vaak al standaard op je computer.

Is het dan nog wel nodig om een externe partij in te schakelen voor het maken van een video?

Zeker.

En onder het genot van een kopje koffie leg ik je graag uit waarom.

Contactgegevens

Tel: +316 46 17 69 22

Contactgegevens

Tel: +316 46 17 69 22

Wat leuk dat je contact zoekt.

Je kunt mij mailen via bas@basjohn.nl of door onderstaand formulier in te vullen.

"Wij zijn de samenwerking met Bas aangegaan om onze deelnemers van Horizon for Excellence een persoonlijke pitch te laten vertalen in een professioneel bedrijfsfilmpje. De samenwerking met Bas is erg positief verlopen. Bas heeft veel oog voor detail en weet waar hij op moet letten. Ook stelt hij mensen makkelijk gerust als ze voor zijn camera staan. Wat ik als erg prettig heb ervaren is, dat hij goede opbouwende kritiek heeft, waardoor de deelnemers het ook gelijk konden implementeren en hierdoor het niveau van de filmpjes ook kon verscherpen. Een vervolg zal er zeker komen, ik beveel Bas dan ook van harte aan om een mooie bedrijfsfilm te laten produceren."

Monique Verhaar

Marketingmanager & relatiebeheerder - Exciting Business

"Bas wist de sfeer van onze internationale conferentie perfect neer te zetten in een aftermovie. Voor ons is het belangrijk dat het publiek de aftermovie te zien krijgt als ze nog vol in de vibe zitten van de conferentie. Door zijn snelle oplevering konden wij en de 1500 bezoekers al een paar dagen na het event nagenieten."

Wienke Giezeman

CEO The Things Industries

Prijzen

Ik begrijp dat je graag wilt weten wat je kwijt zult zijn aan een productie. Maar omdat een videoproductie écht maatwerk is valt er lastig een standaard prijskaartje aan te hangen.

Als je mij een mailtje stuurt met je telefoonnummer, Bel ik je zsm om te bespreken wat je voor ogen hebt en dan geef ik direct een indicatie van de kosten.

Wat leuk dat je contact zoekt.

Je kunt mij mailen via bas@basjohn.nl of door onderstaand formulier in te vullen.

Ik begrijp dat je graag wilt weten wat je kwijt zult zijn aan een productie. Maar omdat een videoproductie écht maatwerk is valt er lastig een standaard prijskaartje aan te hangen.

Als je mij een mailtje stuurt met je telefoonnummer, Bel ik je zsm om te bespreken wat je voor ogen hebt en dan geef ik direct een indicatie van de kosten.